פייגלין מגיב על הודעת משרד הבריאות: “זה מטריף את הדעת!”

הבוקר, 19.4, פורסם כי במשרד הבריאות הודיעו על שינויים בתחום הקנאביס הרפואי בישראל. ח”כ משה פייגלין מגיב על הדברים. צפו

לפני חודש דיווחנו כאן על פרסום מסמך סיכום דיון וועדת ההיגוי הבין-משרדית לנושא קנאביס רפואי שקבע, בין השאר, כי תופסק מכירת מוצרי מזון המכילים קנאביס החל מה-01.06.2013. עוד דווח אז כי כל נושא הקנאביס הרפואי יעבור לידי יק”ר (היחידה לקנאביס רפואי), בראשותו של יובל לנדשפט, שיחליף את ד”ר יהודה ברוך כאחראי על התחום הרגיש.

בנוסף הוחלט כי לא תאושר חלוקת מריחואנה רפואית לפי שמות זנים כפי שנהוג בעולם אלא אך ורק על פי נתוני הקנבינואידים (THC, CBD, CBN), לא יאושרו זני קנאביס חדשים לחלוקה מעבר לאלו המותרים היום, לא יאושר ייצוא מסחרי של קנאביס רפואי לחו”ל, לא יחודשו רשיונות גידול של ספקים שתוקף רשיונם פג ולא יאושרו מגדלים נוספים מעבר לאלו שישנם היום. כל הפרטים כאן.

כתבה קנביס רפואי הארץ
הכתבה שפורסמה הבוקר בעיתון “הארץ”

הבוקר, 19.4, פירסם עיתון ‘הארץ‘, כי בנוסף לכל אלו, הוחלט במשרד הבריאות כי החפצים ברשיון קנאביס רפואי, ייאלצו “לבלות” קודם שנה שלמה לפחות בטיפול המסורתי (כדורים וזריקות) לפני שיוכלו להגיש בקשה לאישור שימוש במריחואנה הרפואית.

ח”כ משה פייגלין התייחס הבוקר להודעה: “זה מטריף את הדעת! לא ייתכן שפקידים שמעולם לא ראו את החולה יחליטו לדחות המלצה של רופא לטיפול בקנאביס רפואי,” אמר. “אותם פקידים פועלים ללא גיבוי חוקי מסודר ופשוט מתעללים ברופאים ובחולים. מערכת הבריאות שמה עצמה בתפקיד שוטר במקום בתפקיד הרופא.”

פייגלין אף הודיע כי הצעת החוק החדשה שלו – קנאביס באישור רופא משפחה – תוגש כבר ביום שני הקרוב עם פתיחת מושב הכנסת. “ביום שני אגיש את הצעת החוק ובמהלך שבוע הבא אפגש עם שרת הבריאות, יעל גרמן, להסדרת העניין,” אמר.

גם זה בטח יעניין אותך

צפו בשיחה שהתקיימה הבוקר בתכנית “העולם הבוקר” עם אברי גלעד:

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר